19 december 2013

Kwartet 46: Fotokwartet Gent van onderuit bekijken


Letsfotokwartet: Gent van onderuit bekijken

Zaterdagmorgen 14 december van 10 tot 12 uur.

aanwezigen
Danny De Sy, Filip Wieme
en 3K’s (niet verwarren met K3):
Kaatje Toye, Kathleen Ramboer, Katrien Thielemans

Zaterdagmorgen 14 december om 10 uur stipt stonden 5 letsers met een passie voor fotografie klaar om Gent van onderuit te bekijken. Gent anders bekijken, in kikvorsperspectief dat leek ons wel wat. De plaats van samenkomst, Portus Ganda, bleek perfect om dit thema te behandelen. 
Onmiddellijk herkende ik 2 letsers van het fotokwartet van vorig jaar Kaatje en Filip. Filip, met de zes fototoestellen, zorgde voor de groepsfoto en weg waren we. Niets op de brug, onder de brug, langs de brug, over de brug, langs en op het water ontsnapte aan ons fotografisch oog en aan het oog van de lens. Het weer was prachtig, het licht prima, enkel de lage zon hinderde soms door met onze lens te flirten. De zonnelichtvlekjes nemen we er met plezier bij, klagen over de zon hoort niet in december. Danny je timing was perfect.
De twee uurtjes vlogen razendsnel voorbij, ik kijk er naar uit om straks mijn oogst van 239 foto’s kritisch op mijn computerscherm te bekijken. Ongetwijfeld zullen er ook deze keer enkele in de Ivago prullebak belanden. Mooie foto’s of niet, het was een fijne voormiddag en ik ben blij nieuwe letsers te hebben leren kennen. Bedankt Danny voor het initiatief.

Kathleen Ramboer