02 december 2013

Kwartet 10: Naaikwartet


Naaikwartet 25/11/2013


Toen Julie het naaikwartet lanceerde moest ik niet lang nadenken om me in te schrijven. Zo dachten Barbara en Danie er ook over, want het kwartet was snel gevormd.



Zondag 25/11 om 16u was het zover : ons Kwartet (Julie, Danie, Barbara en ik-Katty) was er klaar voor. Estelle,Julie’s bijna ‘volwassen’ dochter van 8, was ook van de partij. Ze had cupcakes voor ons gemaakt, zorgde voor de catering en was fotograaf van dienst. Kunnen we nog meer wensen ?



Julie, Danie en ik vonden het kwartet de uitgelezen moment om het naai- of breiproject dat vorige eeuw was opgestart verder af te werken. Barbara voelde zich geruggesteund door het kwartet en had de moed bij elkaar geraapt om eindelijk een rokje te maken uit een leuk naaiboek dat ze al een tijdje had liggen.




De twee uren waren zo om.  Alle vier een beetje dichter bij ons doel :
Estelle haar pop is af geraakt. De dochter van Barbara loopt binnenkort in een creatie van haar moeder. De trui van Danie is ook een beetje gegroeid en ik heb binnenkort warme sloefjes aan m’n voeten. Wat kan het leven toch mooi zijn…
We waren het er allemaal over eens dat we ook alleen thuis kunnen naaien, maar dat het toch stimulerender is om het in groep te doen.




Kortom : een superleuk en gezellig kwartet.

Wordt vast en zeker vervolgd.

Geen opmerkingen: