17 december 2013

Kwartet 31: Jonathan Livingston Seagull


Kwartet Jonathan Livingston Seagull


Al de ganse dag kijk ik uit naar de verfilming van mijn lievelingsverhaal. Ik wist niet dat het ooit verfilmd wàs, maar kijk: is mij daar toch een Letster Carine Blondeel die op de valreep een kwartetje samenroept om de film Jonathan Livingston Seagull te bekijken. Ongelofelijk, Lets overtreft mijn stoutste verwachtingen!
Het is wat reppen en rennen naar het verre Evergem, maar met een half uurtje vertraging geraak ik toch nog op tijd. Het haardvuur knettert, de thee staat warm, en het is onmiddellijk gezellig bij deze 3 onbekende dames. Of toch niet zo onbekend? Was dat niet Anja met wie ik al eens onkruid heb gewied? Jawel, en ook zij bleek het verhaal te mogen. Marleen kent het niet. Zij was avontuurlijk genoeg om naar een onbekende film te gaan met 3 onbekenden.

En zo duiken we in vogelvlucht in de traagheid van dit intussen tot cultfilm geworden tijdloze verhaal. En ik zweef. Zelfs de technische mankementjes van de beeldbuis halen mij niet uit mijn roes. 
Na de film nog thee en nakletsen. Ik moest er als eerste vandoor. Tot mijn spijt, want het was er echt gezellig. 

Tot een volgend treffen, beste Letsgezellinnen.


Geen opmerkingen: