20 mei 2013

Kwartet 9: Naar de film met z'n vieren


De letsers stonden te wachten aan de Sfinx op de Korenmarkt. Enkele kenden elkaar, anderen waren
nieuw maar dat deerde niet, we leerden elkaar snel kennen. De sfeer was verwachtingsvol en
vrolijk. Ja, een vrolijke bende was het wel want we waren met 8 vrouwen. Wat dacht je?
Foto's werden genomen zowel buiten als binnen voor de achterban van lets. En afgesproken wie het
verslag zou maken.
Over de film waren de meningen verdeeld, alhoewel er uiteindelijk toch twee uitgesproken
standpunten waren. De ene groep vond het de max, geflippt en fun en zo. Mooi vertolkt door
Audrey Tautou en Romain Duris, en wat een surrealistische ideeën en maffe toestanden toch, echt
ze sloegen er mee rond je oren.
Véél inspiratie en creativiteit zat er inderdaad wel in. Te veel zelfs naar mijn goesting. Ik werd
bedolven onder ontelbare prikkels en flashy beelden zodat ik af en toe stiekem mijin ogen even
dicht kneep om wat rust te hebben. Het verhaal was niet erg meeslepend en eindigde droef e n de
conversaties waren onsamenhangend, nogal leeg, zinloos en oppervlakkig.
Ik werd er niet door meegesleept, kreeg geen band met de karakters of personages. Sorry.
Maar de sfeer onder de letsters was gezellig, ontspannen en vrolijk. Ik leerde er nieuwe letsers
kennen en met enkelen van hen kreeg ik snel een band en voelde me betrokken. Onze groep is
afgezakt naar Café de Sfinx en heeft daar na wat gedoe een gezellig tafeltje bemachtigd waaraan
heel wat gebabbel en heen-en weer te onlokken viel.
Wat ons bracht tot nogal geestige conversaties over film - en letsland.
Bedankt allen om er te zijn en tot later, want dit is voor herhaling vatbaar, daar was iedereen het
unaniem mee eens.
Verslag,
Tine Germer

Aanwezige letsers:
Nadia Marin, Tine Germer en Sabine De Pauw en Anaïs