30 mei 2013

Kwartet 14: muziek!



Het was zondagnammidag .Ik stond hen op te wachten voor een paar uurtjes musiceren .één voor één kwamen ze binnen gedruppeld (neen neen het was niet aan het regenen).We werden wel afgeleid door Willi het mini hangbuikzwijntje van de Korhoenstraat die als het mooi weer is van z’n baasje op z’n gemakje z’n wandelingetje mag maken in ons straatje en iedereen besnuffeld en nog het liefst nog een aai krijgt en wat lekkers.Astrid het dochtertje van Veerle gaf hem een wortel .Dan werden m’n gasten binnen verwelkomt door m’n 2 parkietjes Seki en Didi die m’n gasten eerst goed bestudeerden en vonden dan dat het oké was.Toen konden we beginnen .T’ja beginnen dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan .Eerst had ik twee eigen nummers gespeeld om er in te komen .Het zat er nog goed in want ik had de vorige dag examen gedaan.Maar dat was niet echt geschikt om samen te doen .Lien had ook iets mee maar dat was het ook niet .Toen vonden we het nummer nummer” Fly me to the moon “en iedereen kon dat, daar zijn we een tijdje mee zoet geweest.Eerst wat geklungel van mij op de piano (ik kan niet zo direct van t’blad lezen) toen hebben we
de rollen omgekeerd Lien aan de piano en Veerle en ik zang en Tinne dwarsfluit .Na een tijdje was het tijd voor iets anders maar wat!! Ben dan maar iets op de piano beginnen spelen + een melodietje gezongen en toen kwam Lien erbij met viool en Veerle en Tinne de backings en we hadden een liedje.Uit pure improvisatie en niet te vergeten met de hulp van m’n 2 muzikale vogeltjes die gretig en vol inthousiasme meezongen en rond ons oren vlogen.Ik heb het zelfs opgenomen en het klinkt niet slecht.Foto’s ja ik ging foto’s nemen ,Astrid wou ook wel maar we hebben er maar 2 want m’n geheugenkaart zat vol of zoiets (ik ken daar niet veel van) maar 2 is beter dan geen.Toen was het tijd om te vertrekken alé voor Lien,Veerle en Tinne en kleine Astrid.Ik vond het leuk al was er wel wat stress bij mij omdat ik  het goed wou doen.


Katrien