04 mei 2013

Gastblog van Peter - Zaterdag


Dag blogosfeer

De slechtste speeches worden geheid gegeven door mensen die beginnen met: “Ik ben het niet gewend om te speechen,” waarna ze een kwartier lang bazelen over welke kosmische samenloop van omstandigheden ertoe geleid heeft dat de verantwoordelijke van een vereniging via een gigantische omweg bij hun terechtkwam om hen die avond een woordje te laten placeren. En dat alles zonder iets zinnigs te zeggen in de tussentijd! Mocht je nu denken dat het na die inleiding wel goed komt: neen, dat is niet zo want dan volgt pas het ergste. Het is tevens een eigenschap van onervaren sprekers dat ze tien keer zolang speechen als iemand die dat gewoon is, en een eeuwigheid nodig hebben om vergelijkingen af te ronden die de hele zal al tot treurens toe begrijpt.

’t Is bovendien slecht voor mijn gezondheid, want na het beluisteren van een dergelijke voordracht stort ik me steevast als bezeten op de schuimwijn die op zulke gelegenheden voorhanden is, om mijn geest te verdoven voor de geleden schade.

Maar wat heeft het met deze blog te maken? Wel dit: het is ongetwijfeld evenzeer zo dat blogs die beginnen met de woorden: “Vandaag heb ik niet zoveel tijd om te schrijven,” meestal uitmonden in de saaiste opsomming van niet-ter-zake doende feitjes en onafgeronde gedachtensprongen. Een slechte blog, kortom. En dat was nu net hoe ik vandaag wou beginnen. Maar vooruit, met de moed der wanhoop!

Ik heb op dit moment een paar afspraakjes tegelijk lopen. Graag zou ik naar de open ateliers gaan kijken van kunstenaarscollectief Het Vogelnest, hier bij me in de buurt aan de Nieuwevaart. Maar ik heb ook een Hollandse kameraad beloofd pintjes met hem te gaan drinken. Net als een Belgische vriend die ik niet zo dikwijls zie en die vanavond toevallig in Gent is. In Herberg Macharius heb ik de stand-up comedy mensen van Caque beloofd dat ik naar hun show zou komen kijken (begint binnen een kwartier) en in feite zou ik ook nog de blog voor LETS moeten schrijven, alsook mijn nummertjes voor het optreden zondag nog een keer doorspelen. Komt nog bij dat ik eerst nog moet eten en dat er snooker op tv is (doch dat laatste zal ik maar wijselijk laten vallen). Terwijl ik dit typ hoor ik nog een berichtje mijn gsm binnenvallen, dus het kan zijn dat een van mijn afspraken ongeduldig wordt, of dat er nog een bij is gekomen.

U ziet, beste blogosfeerbezoeker, een hele boterham. Een zinniger tekstje over letsen ga ik sparen voor zondag. Wees dankbaar dat u vandaag snel verlost bent van tamelijk inhoudsloos gewauwel.

Tot morgen voor een langere tekst en 15% meer kwaliteit!

1 opmerking:

job0 zei

De pen kan niet alle dagen scherp staan!