13 januari 2015

Kwartet 24 & 25: Filmkwartet Interstellar

Verslag ‘Last-minute kwartet’ cinema-avond ‘Interstellar’
Ik had nog graag een laatste kwartet meegepikt dus kwam ik de laatste week op het idee om een cinema-kwartet te organiseren. Dus 3 dagen voor de geplande avond stuurde ik mijn last-minute oproep uit. De dag ervoor was mijn kwartet compleet, maar voor sommigen werd het ‘last-minute cinema-kwartet’ wel heel erg last-minute! 8Want de avond en de ochtend voor ons kwartet kreeg ik nog voldoende reacties om samen met de mensen op de wachtlijst een 2e kwartet uit de grond te stampen. Ik dacht hoe meer zielen hoe meer vreugd maar ikzelf had die middag helaas geen tijd meer om dit nog tijdig te fixen! Maar gelukkig heeft Johan dit vlotjes aangepakt, was het snel beklonken en hadden we enkele uren voor de film er een 2e ‘zeer-last-minute kwartet’ bij!

Een uurtje voor de film zijn we met Sabine, Jo, Carine, Guy, Sergia, Johan
 Sofie iets gaan drinken voor een kennismaking. Carine en Sabine moesten nog eten en maakten er gebruik van terwijl de rest zat te keuvelen in afwachting van de film. De mededeling dat er geen pauze was tijdens de 3-uur durende film zorgde even voor paniek maar dat was achteraf gezien nergens voor nodig, want dit ongemak werd tijdens de film direct vergeten door de dolle rit die ‘Interstellar’ was!*

Een halfuur voor de film hadden we dan afgesproken met de nog ontbrekende leden van onze filmavond: Ruben & Eric. Eric stond al klaar, en toen ik vermelde dat we nog juist moesten wachten op Ruben zei hij dat die nogal verstrooid kon zijn dus het misschien wel vergeten was. Ik heb toen direct m’n telefoon genomen en naar Ruben gebeld en inderdaad: hij viel compleet uit de lucht! Ruben is dan gelukkig onmiddellijk op zijn fiets gesprongen om één seconde voor de film startte in zijn cinemazetel naast ons neer te ploffen! Als dat niet héél, héél last-minute is! :-D
*Tijdens de film was het muisstil! De film brengt je verder dan waar elke Science fiction film je al ooit gebracht heeft! Het is een meeslepende en intens cinematografische trip die zo voor een totaalervaring zorgt zodat je helemaal in de film zit!

Na de film was iedereen was onder de indruk met alleen maar positieve en lovende reacties! Daarna zijn we nog met de gegadigden nog eentje gaan drinken om de film te laten bezinken en na te praten; Het was een geslaagde avond en de film is een echte aanrader!