13 januari 2015

Kwartet 11: Kerstkaartenkwartet

Verslag kerstkaartenkwartet






Caroline Reybrouck:


Het ideetje om gezamenlijk kerstkaarten te maken had ik reeds zien passeren op lets.
Het leek me leuk, maar ik kon toen niet op het voorstel ingaan.
Dan maar voor het eerst zelf een kwartet organiseren!
Ik verzamelde de nodige enthousiastelingen waaronder ook Ann, die het eerste kerstkaartenkwartet had georganiseerd. Spijtig genoeg moest ze afbellen wegens ziekte, maar haar plaats werd spontaan ingenomen door Francine.


Het werd een heerlijke namiddag met 3 gezellige dames. Iedereen had zijn bijdrage, taxidienst, zelfgemaakte porto, cake en materiaal. We tetterden er gezellig op los terwijl we onze creativiteit botvierden op de kaarten.
Ideetjes werden uitgewisseld, en eenieder had volledig verschillende kaartjes met een hoop persoonlijkheid als resultaat. Ik heb er echt van genoten die toffe dames te mogen verwelkomen!


Moniek dhooghe :


Wie krijgt niet graag een originele kerstkaart? Dit kwartet was dus wel een oproep om mijn creatief talent eens te toetsen.
Na een eerste kennismaking met Francine bracht mijn GPS ons naar het landelijke Oosterzele.
Daar werden we hartelijk ontvangen door Caroline. Griet die er al iets eerder was tracteerde ons op haar zelfgemaakte porto.
De sfeer zat er al direct in.
Caroline had voorbeelden, tijdschriften, papier, verf,… klaargezet. We konden dus direct aan de slag.
Tussendoor werd er over van alles gebabbeld. Een lekker kopje thee tussendoor met cake van Francine en een brandende kachel brachten gezelligheid en warmte.
Bovendien hadden we na een paar uurtjes een mooie oogst aan kerstkaarten.
Caroline nog eens bedankt voor de gezellige namiddag.


Francine Vander Linden :


Ik heb genoten van een gezellige namiddag kerstkaarten maken bij Caroline.
Met vieren aan tafel, bezig met almlerlei materiaal, dat Caroline voorhanden had en ondertussen elkaar leren kennen via een leuke babbel: voor mij voor herhaling vatbaar. Griet had zelfgemaakte notenporto mee. Genieten van elkaars gezelschap en dan een lift terug krijgen naar Gent van Moniek. Dit is kerstsfeer ten top!



Griet Vd Bossche (loch risti): was er ook bij en ik denk dat ze het ook tof vond.