20 maart 2013

Gastblog van Adel & A3 - woensdag


Woensdag 20 maart 2013

Ik herinner me de eerste woorden van Johan bij de letskafee-presentatie die we bijwoonden enkele
maanden geleden. “Jullie letsen allemaal al...”.
Onmiddellijk flitste zoiets door mijn breintje als: “waarom ben ik dan hier, als ik toch al...”.
Natuurlijk werd het al snel duidelijk dat het ook in een bredere context kon; een veel ruimer  sociaal
netwerk opbouwen, dank zij de vzw.  Veel meer mogelijkheden tot 'ruilen' en 'verhandelen' dus...
Wat later bleek uit diverse reacties dat nieuwe leden 'letsers' zich soms wat 'verloren' voelen en
ervaren dat het 'beginnen' als nieuweling wat moeilijk is.  Dat ondervonden we zelf ook wel...Beetje
drempelvrees... bij het nieuwe engagement...   Vandaar de bedenking die ik wel eens heb een soort
'peterschap' van 'een oud-gediende, door de wol gewassen letser' voor te stellen bij een 'starter', om
het ijs te breken bij z'n eerste lets-steps.  Tot zover.

Dan nu iets heel anders:
De “VZW Koekoek” deelt mee dat ze serieus in nesten zit!!!
(vzw staat hier voor: Vogels Zonder Woning)
Het zit namelijk zo, dat mezen, vinken, boomklevers en ander 'gevleugelte' dringend wordt
aangeraden géén pleegouder meer te spelen voor hetgeen genoemd wordt een 'koekoeksjong'!
De vzw zoekt actueel dan ook naar kraakpanden in het Gentse; ze staan namelijk netjes vermeld op
internet. Zo zie je maar; 'dieren in nesten...'


Adri.