22 maart 2013

Gastblog van Adel & A3 - Vrijdag


Even een greepje uit mijn 'werkdag':


Verder bijwerken van een vijftigtal foto's die ik onlangs nam van artistieke tekeningen en schetsen
en voorbereiden voor plaatsing op een blog of website. Uitsnijden, contrast bijwerken, helderheid,
kleurcorrectie, etc..., verkleinen voor internet-gebruik.
Twee langspeelplaten digitaliseren. Geluid enigszins bijwerken, omzetten naar MP3,branden op
CD'tje...

Het is ditmaal etnische Belgische muziek, opgenomen in de vijftiger en zestiger jaren door ene
Meneer Hendrik Daems, BRT. Opgenomen in 1967.
Er zitten juweeltjes van volksmuziek tussen! Zevenentwintig stuks. Ik vermeld er even enkele van:
-Het was op een witten donderdag. -Schaapsherdersroep. -Ballade van Halewijn. -Ratel en
zanggroep te Houfalize.-Telliedje bij 't kantwerk; Brugge. -Gilles de Binche. -Vastenavondliedje
met rommelpot.

En ondertussen ook eens Facebook-kijken, Lets, mailtjes, 'n koffietje drinken...'n stukske van een
boek lezen (nu:Polen van J.Michener). Tussendoor soms ook wel eens 'n muziekske op de piano
plegen...

O ja, dat herinnert me er aan...ik geef jullie vandaag een linkje cadeau.
Hopelijk genieten jullie er van. Alvast Luisterplezier! (en tot een dezer...)

http://youtu.be/xcXY7dyK7eQ