09 juli 2014

kwartet 46:sjoelen

Op 4/5 stuurde ik volgend berichtje de lets-wereld in :
Dag Letsers,  
Ik heb een sjoelbak en wil een kwartet vormen voor een middagje sjoelen bij mij thuis ( buurt St.Pietersstation).
Als ik genoeg kandidaten heb kunnen we via een doodle dag en uur bepalen. 
Groetjes, Lien

Dat liep vlot, de datum werd 16 mei van 19 – 21u.
Sjoelbak van de zolder gehaald, afgestoft, drankjes in de ijskast gezet, huis een beetje opgeruimd en ik stond klaar.
Johan kwam als eerste aan met de fiets, helemaal van de andere kant van Gent. Indra en Wim volgden al snel. Allemaal stipt op tijd!
Wat hadden we elkaar veel te vertellen, ieder met z’n eigen boeiende verhalen over opleidingen, werk, interesses. Ook ervaringen en goede ideeën over het letsen werden uitgewisseld.
Maar we gingen sjoelen, toch? Na een eerste rondje oefenen met wat huisregeltjes ( de officiële zijn te ingewikkeld) werd het serieus. De één schoof de schijfjes rustig mikkend naar het doel, de ander was al wat heftiger zodat Indra haar oren moest beschermen van het kabaal.
Johan had duidelijk al gesjoeld. Goede uitslag Johan! Het was bij hem vroeger thuis een jaarlijkse activiteit bij familiebijeenkomsten.
Ik zelf deed het ook niet slecht, maar ja, ik speel dit spel wel vaker en ook al heel lang.
Wim was heftig en geconcentreerd en Indra was de bescheidenheid zelve. Haar sjoelkunde evolueerde duidelijk in de goede richting in de loop van de avond.
Sjoelen is best een goede sport om sociale contacten en aandacht voor elkaar te bevorderen. Als de één aan de beurt is moedigen de anderen aan, geven aanwijzingen over in welk vakje nog een schijfje moet om het puntenresultaat te verbeteren of in welke richting het beste gemikt kan worden om de kans op een score te verhogen.
Voor herhaling vatbaar, zou ik zeggen.

LIEN


Geen opmerkingen: