26 april 2013

Gastblog van Hilde - Vrijdag


Vandaag een korte blog. Dit was een dagje van ‘wakker worden zonder tijd’, op het moment dat ik
daartoe in beweging kwam. In de voormiddag allerlei praktische en huishoudelijke dingetjes, en de
mails (altijd mails hé!). De rest van de dag hield ik vrij om ‘creatief’ bezig te zijn. ‘Iets maken – m’n
lang leven’, tegenwoordig veelal met wol.
Na een bezoekje aan trafiek, met m’n wol en haakpen, en intussen leuke babbels met Paul die daar
ook was, nu lekker thuis. Eerst nog even een Letser uit de buurt die langskomt om afspraken te
maken rond een klus. En dan ‘moet’ er niets meer.
Zo’n avondje voor een film bvb.. Buiten ‘regen’, misschien wat hout in het houtvuur, een brandende
kaars op m’n salontafel, en gezellige warmte en licht. Het einde van de week – overgave aan het
vrijdagavondgevoel, en de overgang naar het weekend maken. En ook al betekent dit niet dat ik in
het weekend ‘niets’ doe, toch gaat het vaak volgens een toch iets ander ritme.
Twee film-tips gaan door m’n hoofd, op dit moment. Twee films waar ik zelf heel erg van genoten
heb, al meerdere keren.

Heb je zin in een ontspannende, speelse, mooie film, die op een lichtvoetige manier toch heel scherp
tot nadenken aanzet? Kijk dan eens naar "La belle verte"! Heel fijn ook om met het hele gezin, samen
met de kinderen, van te genieten, lijkt me.

http://www.youtube.com/watch?v=_-yIZNXnd6Y

Een tweede, heel treffende en ontroerende film was voor mij: ‘As it is in heaven’. Uit een
commentaar over de film pik ik volgende woorden: “De personages in de film, waar zij voor staan,
zorgen voor veel herkenning bij ons allen. De thema’s verandering, normen en waarden, angst en
oh ja, (gekrenkte) ego’s, worden veelvuldig getoond... Een zoektocht naar waar iedereen echt voor
staat, de bron of essentie van ons allen."

Deze film vindt je niet op youtube. Je kan hem wel altijd eens leenletsen van me. Ik geef jullie hierbij
wel graag ‘Gabriella’s song’ mee uit deze film (met nederlandse ondertiteling). Kippevel-lied, zeker
nadat je de film bekeken hebt!

http://www.youtube.com/watch?v=JNG5RYGHtX4&gl=BE

En om te eindigen nog even deze:



Keep smiling, it’s Friday!

Geen opmerkingen: