22 april 2013

Gastblog van Hilde - Maandag


Goeiemorgen!

Mijn blog weekje gaat van start. Leuk om dit eens te doen, en toch ook een spannende uitdaging om
te zien of het me lukt om dit elke dag een plekje te geven.

Ik ben Hilde, de enige ‘Hilde’ binnen Lets zonder ‘extensie’ achter m’n naam ;-). ’t Is intussen ook al
9 jaar geleden dat ik lid werd van Lets-Gent. M’n belangrijkste motivatie was beroep te kunnen doen
op een kring van mensen voor kleine klussen, mankementen in m’n huisje, kleine hulpjes hier en daar
voor zaken die ik zelf niet kon, of niet wilde doen (ik kan veel, maar vind niet alles even leuk). Ik heb
een handige vader, die veel werkjes voor me opknapte, maar ik wou ook niet steeds beroep op hem
blijven doen. Intussen is die vader, nog steeds handig, alweer een stuk ouder, en heeft hij zelf ook
niet meer de ‘drive’ om zo intens aan de slag te zijn. En intussen vraag en bied ik binnen Lets veel
meer dan waar ik aanvankelijk mee startte. Als de ‘Lets-bal’ gaat rollen, rolt hij gewoon verder, voelt
het voor mij.

9 jaar Lets, met actievere en minder actievere periodes (binnen Lets absoluut geen probleem). Een
lange tijd waren we met 80 à 90 leden. Dat gaf het gevoel dat ik het nog kon ‘overzien’. Ik kende vele
van de leden bij gezicht, naam, woonplaats. Op dit moment (april 2013) is dit helemaal niet meer
haalbaar. Lets groeit, verandert, blijft evolueren. Dat voelt voor mij als een goede en ook boeiende
zaak. Meer Letsers in mijn buurt bvb. (Brugsepoort), waardoor ik toch een deel ‘lokaler’ ga Letsen.
Het is ook doorgaand aanpassen, bijsturen waar nodig. Maar niets blijft ‘hetzelfde’, alles is altijd in
beweging, verandert, evolueert... Dus waarom zouden we niet meegaan in deze beweging?

Van gewoon lid ‘rolde’ ik de voorbije jaren zowat in het bestuur, en werd daarnaast ook ‘ombuds’
(gedeelde functie met Johan). Bij infovragen of ‘onoplosbare kwesties’, welkom dus!

Naast Lets ben ik ook ‘bezig’ met een aantal andere ‘leuke projectjes’.

Minimaal twee keer in de week neemt Aliceje een belangrijke plek in in m’n dag. Alice is 7 jaar,
heeft Down syndroom, loopt school in het eerste leerjaar in een ‘gewoon’ leefschooltje (inclusief
onderwijs), en heeft 2 oudere broers die naar dezelfde school gaan. Ik begeleid haar als persoonlijk
assistente, en geniet hier volop van. Alice is een kind als geen ander (en dus een kind als elk ander!).
In één van de volgende blogs vertel ik hier zeker nog meer over.

Daarnaast heb ik een jaar terug een ‘Wolatelier’ opgestart binnen de Dagbesteding van vzw Kompas
(Mariakerke), een werking voor mensen met een mentale beperking of een arbeidshandicap. Wij
werken hoofdzakelijk met lokale, ruwe schapenwol. Het Wolatelier loopt lekker op dit moment, en
daaruit groeide ‘Wollebol’, mijn eigen wolproject, dat op dit moment volop uit de ‘startblokken’
schiet. (iets meer in een volgende blog?!)

De dag roept, met een nog behoorlijk volle agenda op deze maandag. Dus laat ik het hier even bij.
Hopelijk komt het zonnetje er straks nog door! En kan ik ook daar van genieten!

Tot morgen.

Hilde

Geen opmerkingen: