04 juni 2013

Kwartet 20: Relaxatiekwartet

 "Ik vond het een aangename ervaring om elkaar op deze manier te
leren kennen en uit te wisselen.
De sfeer was voor mij heel open en geborgen.
Ik heb genoten van de massages die ik gekregen heb, ze deden me
heel veel deugd.
Ook de gesprekken achteraf en tussendoor vond ik inspirerend.
Ik voelde me heel warm onthaald.
Dit is voor mij zeker voor herhaling vatbaar!"
Aïsja
Corinna, de vrouw des huizes had het vlot op punt gezet......
Ook in de huiskamer. Bij aankomst lagen de dekentjes & handdoeken al te wachten op de
massagetafel  en het geurde er heerlijk ontspannend.
Mocht 2 x halfuurtje voeten vertroetelen....(>
voetreflexologie)
Mijn indruk is telkens dat die voeten bij het eerste
contact al verrukt zijn, nét omdat ze zo weinig
(aan)geraakt worden/aandacht
krijgen?
Nadien mocht 'k ontvangen (en dat is nog leuker:)
van Aïsja & Marleen
Technisch kan 'k niet beschrijven wat & hoe
(wellicht belandde ik in 'n comateuze toestand ;-)
maar had 'k ergens geblinddoekt gedropt  geweest,
zweerde dat het om professionals ging !
Fluweelzachte vingers/handen gleden continu van kop tot teen, subtiel afgewisseld met
dynamisch kneden.
Alsof geen enkele spier, geen enkel kootje overgeslagen werd....
Ook de kennismaking en de gezamenlijke flash-back kleurde positief..
Moest nog even wachten op de laatste tram en waar 'k dan normaalgezien gauw in
onderkoeling ga, sudderde ik nog warm na met 't gevoel van 'n algehele doorbloeding. Voor
multiple- herhaling vatbaar dus  :)
Dank aan allen voor de weldoende losmaak !
l i n e

'Op het voorstel om een massage-kwartet te vormen, kwamen vele reacties - een teken dat er
toch veel masseurs onder de Letsers zijn!
Ons kwartet was snel gevormd en op zondag avond zijn wij samen gekomen: Aïsja, Line,
Marleen en Corinna.
Leuk was het concept om telkens afwisselend een half uur te ontvangen en dan een half uur te
geven. Zo kon iedereen eens proeven van bv voetreflexologie of een ontspannende
rugmassage of een hoofd, nek en schoudermassage.
Het was een gezellig samenzijn en iedereen heeft de zondagavond relaxed kunnen afsluiten.
En ik heb heerlijk geslapen.'
Corinna
Dankzij dit kwartet, heb ik ontdekt dat het geven even aangenaam is als het krijgen.
De termen die voor massagetechnieken gebruikt worden, zijn me niet onbekend, maar mijn intuïtie
heeft me hierbij geholpen om er een fijne en vooral leerrijke avond van te maken.
Bedankt hiervoor.
Marleen